søndag 2. oktober 2011

Turister i eget fylke




Sist helg tok vi turen til Lyngdal og Lista for å være turister i eget fylke.
På Lista fikk vi sett fyret både fra bakken og i fra toppen. Flott landskap og nydelig utsikt.
Strendene var nydelige og ungene koste seg med spader og spann.


I Vanse fikk vi med oss høsttakkefest med korpsmusikk, loppemarked, burgere, sauer og hester.
Noe for en hver smak ;-) Og så besøkte vi Trunken, den amerikanske butikken der vi kunne få kjøpt amerikanske godteri og annet amerikansk stæsj.



På Brooklyn Square på Vanse finner man 8th Avenue som har typisk amerikansk interiør og amerikansk mat på menyen. Da måtte det selvsagt bli en burger med tilbehør på meg ;-)
Dette var litt mimring for min del som har bodd i USA. Jeg tilbrakte ett år i Minneapolis i Minnesota i 92/93. Det er en stund siden nå, men ikke noe problem å vekke til live minnene.
Gøy for mor!!


Vi overnattet i Lyngdal og besøkte Sørlandsbadet på søndag.
I Lyngdal har de Fretex og det var der jeg fant et hjertebank stoff en gang jeg var innom der i fjor.
Derfor måtte jeg selvsagt en liten tur innom for å se om det var noe gøy å finne.
Denne gangen var det en lampefot og en vegglampe som ble med hjem. Lampefoten skal males og ellers tror jeg vegglampen kan være slik den er. 
I Lyngdal stoppet vi også innom Paulsens Hotell for en kakebit. Søtt lite hotell i gammel stil med noen nydelige sukkerbomber av noen kaker :) Her hadde de også cola på originale flasker av den typen colaen kom tappet på for aller første gang.










Takk til Silje som er lokalkjent for gode tips om ting å gjøre og se både i Lyngdal og på Lista.
Vi tar nok turen igjen om ikke så lenge :)

Ha en fin kveld!

Linda

2 kommentarer:

  1. Så fint innlegg - stilige bilder! Hørtes ut som ei bra helg for store og små:)

    SvarSlett
  2. Vakre bilder og flott eksempel på hvor bra det kan bli med kortreist ferie:)) Fin høstdag til deg:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...