mandag 19. juli 2010

Hybelserviset er kommet til rette =)

Lykken var STOR da jeg fant mammas gamle hybelservise på loftet hos mine foreldre i sommer!
Det er "fiskeserviset" fra Turi-design som heter Clupea.
Mamma kjøpte det da hun flyttet til Oslo som 17-åring på slutten av 60-tallet.
Da jeg skulle begynne å studere som 19-åring, fikk jeg dette serviset med meg. Da jeg fikk meg samboer, pakket jeg serviset pent ned i en eske da vi fikk for mye i skapene. Og etter noen år flyttet vi til Kristiansand og dermed ble nesten alt pakket ned og plassert hos våre foreldre inntil videre.
For noen år siden, tok jeg med meg mye av det vi hadde pakket vekk, men der var ingen esker med fiskeserviset mitt. Jeg sjekket om det kunne ligge hos mine svigerforeldre, uten hell og jeg konkluderte med at jeg rett og slett hadde rotet det bort på veien.
Jeg syns det var så leit og fortalte det til slutt til mamma. Hun kunne ikke huske å ha sett det, men foreslo at vi skulle gå på loftet og ta en ny gjennomgang. Og der mellom nedpakkede russedresser og kostymer fant vi eska merket med "fiskeserviset". For en jubel og glede!Det er bare helt nydelig!
Fra nå av skal serviset få stå fremme og skal aldeles ikke pakkes ned eller stuves innerst i noen skap!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...