torsdag 30. desember 2010

Julegaver 2010

Jeg er storfornøyd med julegavene i år! Vi har fått så mye fint. Jeg må bare vise fram noen av de.


Hannah har fått seg monsterbukse som bestemor har strikket. Det var så vidt jeg fikk lov å fotografere den av henne, da hun skal ha den på hele tiden. Jeg har tidligere sett at flere bloggere har skrevet om disse men i farten kan jeg ikke huske hvilke.
Hos Niva, mitt tantebarn, fikk jeg den søteste stjerne som hun har laget selv. Den har fått plass på juletreet.
Rune fikk to hjemmesydde grytekluter av min søster som naboen hennes har sydd i nydelig 'melkekartongstoff'. Naboen hennes har også sydd en pung i herlige 70-tallsfarger som jeg fikk.
Hannah fikk også nydelige tøfler av kona til bestefar i Åsen som hun har laget selv. Så nå blir det ikke kalde føtter lenger ;-)


På julaften kom naboene innom med overraskende gave, eplesaft som de har laget selv fra sommerstedet sitt på Aadnevik. Saften ble drukket før jeg rakk å ta bilde av den, men her er i hvertfall bilde av den fine flaska. Saften smakte nydelig! Tusen takk Bjørg og Tor! Dere er snille naboer.
Nå blomstrer amaryllis`en, så jeg måtte forevige den her som et godt minne fra jula 2010.


Disse to fine krukkene fikk min mann. Merket er ISAK og på nettstedet finnes det masse annet fint også!
Og siste gaven jeg vil vise fram er denne:



Etter 17 år med handholdt kjøkkenmikser fra Philips (utrolig at den har holdt så lenge!), har jeg fått meg en Kitchen Aid. Det er ikke bare jeg som liker å lage mat her i huset, så den kommer nok til å bli flittig brukt.

Vi har hatt en rolig og trivelig jul med besøk av mine foreldre. Vi har hatt herlige måltider med god julemat med passende drikke til ;-) Vi har brukt dagene til lek, aking, matlaging og kos.

Jeg har til og med fått tid til å oppdatere bloggen med ny mal (håper du liker den), og nye innlegg. Tittelbildet er av kaffen jeg bestilte på en kaffebar i København da jeg var der i april. Små gleder og gode minner...

I dag har vi vært på besøk hos noen småjenter som Hannah har lekt med. I morgen hadde vi tenkt å være alene, men det er jo alltid hyggelig å være flere, så naboen som ikke hadde noen planer kommer over.

Med det ønsker jeg dere alle noen siste fine romjulsdager og et godt nytt år!

Nyttårsklem fra Linda


11 kommentarer:

  1. Så heldig du er som har fått deg Kitchen Aid! I wish... Her i huset kjører vi praktiske Bosh, som vi fikk i bryllupsgave for 6 år siden. Men for å si det sånn; den gjemmes godt vekk i skap når den ikke er i bruk... Den er IKKE en fryd for øyet slik som din Kitchen Aid! :-)

    Siden du har vært i Roma, har du kanskje noen gode tips?? :-)

    Ønsker deg et riktig godt nytt år!
    Vh, Ingvild

    SvarSlett
  2. Hei Ingvild! Tips - ja jeg har mange =) Vi bodde sentrumsnært så vi gikk stort sett mellom alle severdigheter. Spansketrappen er nydelig, Panteon likeså. Travestere er en bydel som er litt mer bohemaktig og har en fin atmosfære. Trevifontenen er også nydelig og dukker plutselig opp mellom husene. Ellers er det deilig å ta et glass vin på uterestaurantene på torvet Placa real og Navarra og se på livet. Peterskirka må også sees. Vi var ikke overbegeistret over maten. Den er lite krydret og helt ok. Vi hadde akkurat lest Engler og demoner av Dan Brown, så vi syns det var ekstra gøy å bevege seg rundt i byen der handlingen i boken utspant seg. Kanskje jeg skal lage et blogginnlegg om turen selv om det er lenge siden? Klem, Linda

    SvarSlett
  3. Hei !!
    Her var det mange fine julegaver. Og veldig koselig med hjemmelagde gaver.
    Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min.
    Legger meg som følger.
    Godt Nytt År !
    -Cecilie

    SvarSlett
  4. Så fint at gavene falt i smak, og gøy at de har fått plass i den fine bloggen din. Kjempfin ny layout! Og bildet av monsterbuksa med hånden hennes og skyggen av håret er fantastisk!!
    Selv tusen takk for nydelige gaver!
    Ønsker dere alle ei fin nyttårs-feiring og et flott nytt år.
    Klem fra Kine :)

    SvarSlett
  5. SÅ HYGGELIG at du gir deg til kjenne som Dill og Dall og Sånt-leser ;). Da fikk jo jeg muligheten til å komme på gjenvisitt. Det vil si den blir kort i dag - for nå er det natt - 02.35 er klokka - så det er på tide å finne puta. Vi ses! Og så kommer jeg tilbake. Klem

    SvarSlett
  6. Tusen takk for hyggelig kommmentar hos meg. :)
    Flotte julegaver du har fått. Den kjøkkenmaskina ønsker jeg meg også.
    Godt nytt år til deg og dine.
    Ellen :)

    SvarSlett
  7. Heisan!
    Tipper det var stas med monsterbukse ja!
    Så mange flotte og egnelagede ting det var blant julegavene også. Kitchen Aid er jo bare lekker, men jeg har en gammel mixmaster selv, he,he.
    Tusen takk for søte ord! Ønsker deg et spennende og frydefullt 2011!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  8. Mange flotte gåver, heldige du! Flott blogg du har! Eg kjem nok innom att her...

    Godt nytt år til deg! Klem

    SvarSlett
  9. Godt nytt år! Så mange fine gaver, Linda! Gryteklutene i brunt var jo kjempefine - ja, alt var fint:)
    Jeg har fått strikkedilla, holder på med min andre lue nå..mye koseligere å sitte i sofaen enn i kjelleren med symaskina når det er jul... Klem

    SvarSlett
  10. Hei Linda! Åhh så mye fint!! =) Også en kitchenaid da!! DIGG!!!

    SvarSlett
  11. Hei. Denne kitchen aid maskinen, kan den elte brøddeig? Og hvor mange brød får du i en runde?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...