lørdag 17. september 2011

Bursdagsfeiring og loppefunn



Her går dagene i rekordfart for tiden ;-) Her kommer i hvertfall en statusoppdatering siden sist.
Sist helg hadde vi bursdagsfeiring for Hannah. Og i den anledning fant jeg en gammel Svithun dukkevogn som er 30 år gammel. Den fikk jeg kjøpt av en dame i Mandal som hadde bestemt seg for å selge den etter at hun selv og hennes tre sønner hadde brukt den. Heldige meg fikk kjøpt den for 300,- kr. Jeg hadde selv en som lignet på denne så da var det ekstra gøy å få tak i en slik til Hannah. Madrass, teppe og pute måtte selvsagt syes og da i gammelt retrostoff ;-)
Bestemor hadde strikket klær til dukken hun også fikk av henne og bestefar. Så nå har Hannah travle dager med trilling, soving, spising og skifting. Og hun viser stor omsorg :)


Det som slo best an blant ungene var cupcakes`ene med rosa, grønn og blå glasur.
Og det er jo ikke vanskelig å gjette at det er de sukkertøyfargede kakene ungene vil ha.
Så oriokaka var det vi voksne som spiste. Og ungene vet jo ikke hva de gikk glipp av ;-)
Den var i hvertfall nydelig! Jeg fant oppskrifta HER hos bloggen Pias verden.
Disse herlighetene var det mannen i huset som hadde stelt i stand. Det skal sies at jeg hadde forsøkt meg på cupcakes`ene tidligere i uka når det var bursdagsfeiring i barnehagen. De ble på langt nær så fine som disse. Men vi lærer jo så lenge vi lever ;-)
Oppskriften på cupcakes`ene fikk jeg av Ingrid Hanne. Tusen takk! Nydelige var de :)


Det har vært flere loppemarked de siste helgene og sist i dag var jeg og Lill innom ett her i byen. Hovedsaklig ser vi etter retrosengetøy, men også andre små skatter som måtte treffe oss i hjertet ;-)
Vi fant ikke noe retrosengetøy, men jeg fant blant annet dette serveringsfatet.
Det er et Clupea fat fra Turi-Design. Jeg syns det var et skup siden jeg har deler av service fra før av.


Denne kontorlampa fant jeg på et annet loppemarked for noen uker siden. Den fungerer supert som arbeidslampe når jeg skal sy. Så selv om det ikke er mange retrosengetøy å oppspore, så er det en og annen ting som kan komme til nytte :)


Og før jeg tar kvelden minner jeg om auksjonen hos Hjertelill som varer helt til 22. september. Vær med å by på fine hjemmelagde produkter og støtt samtidig en viktig sak for de sulterammende på Afrikas horn.

Klem, Linda



1 kommentar:

  1. Alt du får til!! Kul vogn, fine cupcakes og lampa ble jo fantastisk!
    Jeg er fornøyd med stolen jeg kjøpte i dag, angre på at jeg ikke kjøpte to (akkurat som jeg har plass til det! )
    Takk for reklamen:) Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...