torsdag 4. august 2011

Brød med gulrot

 
I dag har vi bakt brød med ny vri.
Mannen ville ha i gulrot så det hadde han i deigen. På brødet til venstre kan man se litt revet gulrot.
Brødene er ellers bakt med samme oppskrift som vi ellers bruker. Nå har vi ikke fått sjans til å smake på de ennå, da vi nettopp har spist middag. Men til frokost i morgen blir det gulrotbrød.

Føler alle rutiner er vekk etter at vi tok ferie. Vi står opp seinere, har frokost seinere, middag seinere og legger oss seinere. Det er deilig å kunne sove til 8 - halv 9 om dagene. Hannah sover lenge og det må jo bare nytes. Det blir andre boller når barnehagetilværelsen begynner neste uke!

I sommer har jeg ikke sydd noe og det føles litt rart. Jeg har derimot fått malt nesten alle tingene jeg skulle male. Om litt skal jeg få tatt bilder og vise frem det nymalte stuebordet, sjenken og spisebordet. Senga til Hannah er også ferdig malt men ikke tapesert ennå.

Jeg har ikke sydd noe i sommer. Jeg fikk derimot kjøpt nye stoffer i Lisboa som er fine å kombinere med gamle retrostoffer. Håper å komme i gang igjen når ferien er over og vi er tilbake i de vante rutiner igjen.

Lysten til å blogge er ikke helt til stede ennå etter terrorangrepene 22. juli. Selv om jeg for det meste blogger om 'de små ting' i livet, så er det jo de store tingene som har betydning. Derfor blir de små tingene så lite viktig oppe i denne tragedien som har rammet oss. 

Ha en fin kveld.

2 kommentarer:

  1. Blei veldig inspirert av detta! Trur eg skal prøva med gulerot i min brøddeig i morgon! Gler meg til å sjå dei ferdigmalte møblane dine! Eg tenkjer heile tida på ting eg burde ha malt men ikkje kjem igong med.Lettare for meg å setja meg ved symaskina. Å du: Sommarfuglane dine var kjempesøte! God sommar vidare - og la oss forsetja å gle oss over dei små ting.

    Marian

    SvarSlett
  2. Hei marian og takk for hyggelig kommentar :)Brødene ble saftige og god og jeg kan derfor anbefale å ha i gulrot. Maleprosjektet mitt har jeg også tenkt lenge på og bare ikke funnet tid til det. Nå klaffet det så bra i forhold til ferie og jeg er veldig glad for at det nå er gjort. Puh! Nå gjenstår bare mindre maleprosjekter som en krakk, puff og en settehylle :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...