onsdag 11. januar 2012

Godt nytt år!



 
Bloggåret 2011 er avrundet og jeg kan nå se tilbake på flere opplevelser i året som gikk, enn syprosjekter. Det er jo absolutt ikke å forakte, men jeg skulle ønsket det hadde vært mer tid til å sy. Som noen av bildene viser, så ble det jo til noen plagg også i 2011, om ikke så mange. De fleste er gitt bort i gaver og noen ble solgt på basaren. Om jeg ikke fikk sydd så mye, så fikk jeg i hvertfall malt. Det ble ny farge både på seng, to bord, skjenk, stol og krakk.




 
I 2011 har vi fått reist mye. Vi begynte året med en to-ukers tur til Thailand. Det var deilig å kunne få sol og varme midt på den mørkeste tida av året. Slappe av, treffe familie, dykke og kose oss. Så ble det en tur til Danmark igjen, og ikke mindre enn fire turer alt i alt i 2011! Det er delig å bare kunne ta en svipptur en helg siden det er så kort vei. Da får man handlet både taxfree og kjøtt. Turene ble gjort med gode venner og kollegaer i ulike sammenhenger. Jeg som elsker shopping, fikk meg tur både til Ålborg, Århus og København. Alle tre byene er veldig sjarmerende og har masse flotte butikker.

I påska dro vi til Bjørnfjell og hadde fjellpåske. I tillegg fikk vi feiret 10-års bryllupsdag på Is hotellet i Jukkasjärvi. Det var en fantastisk opplevelse! I sommer var vi i Portugal, nærmere bestemt Cascais. Nydelig liten by med herlige strender. Men også deilig å tilbringe resten av sommeren hjemme med diverse besøk av familie og venner. I november dukket det et uventet tilbud opp. Om jeg kunne komme til Svalbard og være med på en jentemiddag med 15 andre jenter og spise 15-retters middag?! OMG!! Selvsagt, ingen betenkningstid! Fantastisk mat laget av kokkene Jørn og Steve. En uforglemmelig matopplevelse.


 
Helsemessig har 2011 vært et OK år. Jeg har fått trent sånn passelig men måtte innse at jeg måtte ha hjelp av kiropraktor ut på høsten for å holde ryggen i sjakk. Noe som satte støkk i oss, var at Rune fikk blodpropp. Det begynte med akutt svimmelhet som vi ikke tok så tungt til å begynne med. Vi var sikker på at det var virus på balansenerven. Men legen sendte han til nevrolog som sendte han videre i CT og en haug med andre undersøkelser. Nå var det rom for litt bekymring selvfølgelig, men så har jeg jo en mann som ikke har for vane å bekymre seg like mye som meg, heldigvis, så derfor var det godt han holdt ut dagene med venting på svar på alle undersøkelsene. Det viste seg at det var blodpropp i en av hovedpulsårene til hodet og albyl E gjorde at blodgjennomstrømningen ble rettet opp og svimmelheten forsvant. Ingen varige men og heller ikke fare for at det kan skje igjen. Så etter hvert kunne vi puste lettet ut.
Nå har vi vel ikke sagt det direkte som et nyttårsforsett, men vi har allerede begynt å trene igjen etter nyttår og har planer om å komme i bedre form begge to. Nytt treningstøy til jul hjelper litt på i tillegg til fornyede medlemskap på treningssenteret. Kan det være begynnelsen på 40-årskrisa vi merker??? Godt det enda er halvannet år til vi passerer den magiske grensen :)



Smaksmessig har 2011 vært innholdsrikt. For min del står selvsagt Svalbardopplevelsen friskt i minne. Men for min mann, var nok København en høydare. Jeg har utfordret han til å skrive litt om mat, men foreløpig har jeg ikke sett noe til det. Vi får se om han kanskje lager sin egen blogg etter hvert! :) Vi er så heldig at vi har mange i familien som er gode på mat og derfor får vi ofte servert noe godt. Og ikke minst, så er min mann kjempeinteressert og lager mye godt. Gleder meg til han skal bruke det molekylære gastronomisettet han fikk til jul. Må nevne at jeg for første gang har vært på sopptur i år. Takk til Kristin som tok meg med på tur. Vi fikk plukket masse traktkantarell og den var helt nydelig! Det var kjempegøy når jeg først visse hva jeg skulle se etter. Plutselig så jeg denne soppen overalt der jeg hadde ferdes på tur med Fritjof nesten hver dag. Soppen ligger gjemt under greiner og blader, så den er ikke lett å få øye på med første øyekast.



 
2011 har gått unna i rekordfart! Ett år er jammen ikke lenge. Nå som jeg ser tilbake, så var det ikke alt som ble som planlagt. Vi hadde håpet på at huset skulle være ferdig utbygd. Prosessen har tatt lenger tid enn ventet og huset vil ikke være ferdig før sommeren 2012. Da har vi desto mer å se fram til i 2012!

I mai mistet vi vår aller kjære Fritjof. Hunden vår gjennom 10 år. Det var ufattelig trist. Han hadde opplevd sine beste år og vi måtte innse at det gikk mot slutten. En veldig tung beslutning å ta og vi har savnet han fælt i ettertid.

Terrorangrepene 22. juli står frem som en ufattelig tragedie og er kanskje det frykteligste som har skjedd for veldig mange i 2011. Jeg tenker på alle de som mistet sine i denne tragedien og ikke minst de som mistet en de var glad i i andre sammenhenger i året som er gått. Da tenker jeg spesielt på Katharina, mitt søskenbarn, og hennes familie som mistet et kjært familiemedlem. Tankene mine har ofte vært hos dere. Det var så fint å få være sammen med dere i Drammen i sommer og føle på sorgen deres og hvor flinke dere er til å sette ord på den. Dere kommer til å reise dere sakte men sikkert igjen og vi følger spent med på fremgangen din i bassenget Katharina. Vi sender mot og styrke og håper å kunne følge deg til London til sommeren.

Nå som juleferien og nyttårsfeiring er vel overstått, er vi i full gang med 2012 og planlegging står på programmet. Turer hit og dit må datofestes slik at vi har noe hyggelig å se frem til!

Ønsker alle et godt nytt år som jeg håper blir fylt med
mange gode opplevelser og selvsagt masse kreativitet :)

Klem fra Linda

3 kommentarer:

  1. Godt nytt år:) Så fint innlegg! Mange fine bilder..... Klem

    SvarSlett
  2. Vilka härliga bilder. Hoppas att 2012 bjuder på lika många fina stunder.

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelige kommentarer! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...