søndag 31. januar 2010

Heklet matte



Siden jul har vi fått masse snø og det ser ikke ut til at det har tenkt å stoppe med det første! Derfor er det fint å kunne tilbringe søndagen innendørs med små syslerier. Mannen har skrudd sammen et ikeaskap som er hengt opp på badet over stellebordet. Dette er første steget på veien til en liten ansiktsløftning for badet. Vi skal gjøre det så rimelig som mulig og har derfor tenkt å bruke den innredningen vi har og heller friske den opp med ny servant, blandebatteri og nye fronter. Den blomstrete tapetet skal også få et strøk maling.



Når vesla ladet batteriet, fikk jeg tid til litt hekling. Jeg har så langt bare heklet sjal i ulike garntyper. Nå forsøker jeg meg på en matte av stoffstrimler. Jeg bruker stretsjstoff da det er mye mer tøyelig og lettere enn for eksempel linstoff. Det går med mye stoff, så jeg har funnet frem gamle t-skjorter i spreke farger som jeg klipper opp. Så langt er den kanskje blitt 50 cm i diameter. På en slik runde går det med 9 meter remser!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...